امامان و خطیبان جمعه شهرستان های هرمزگان امروز در خطبه های نماز جمعه به بیان دیدگاه های خود و مسائل روز پرداختند.

نمازجمعه بندرعباس

شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: خداوند باب توبه را برای خطاکاران باز گذاشته است و پیامبر اسلام (ص) نیز به خطاکاران فرصت توبه می‌داد.

 نماز جمعه بندرلنگه

امام جمعه بندرلنگه گفت: از منظر اولیاء الهی، خانواده باید کانون عشق، صفا و معنویت باشد و یکی از بهترین الگوها، خانواده آسمانی حضرت علی و حضرت زهرا (صلوات الله علیهما) است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: مسئله فرزند آوری، مسئله بسیار مهمی است که در این برهه حساس از تاریخ ایران اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نماز جمعه جاسک 

امام جمعه جاسک گفت: وقتی به مکتب حضرت فاطمه (س) نگاه می‌کنیم بحث ستیز و برخورد با جاهلیت بوده است و جاهلیت نیز با حاکم شدن طاغوت و تغییر ارزش‌ها بوجود می‌آید.

حجت الاسلام عباس ذاکری گفت: مردم از اوضاع اسفناک محلات شهر ناراضی اند و قابل قبول نیست که اختلاف نظر‌ها در شورای شهر باعث کندی عمل شهرداری و نداشتن شهردار بشود.

 نماز جمعه پارسیان

امام جمعه پارسیان با تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها یک انسان کامل و الگوی بشریت است.

حجت الاسلام محمد بارانی به مطالبه سالیان گذشته در جمع آوری و انتقال شبکه فشار قوی برق از وسط گلزار شهدا اشاره و از کارکنان اداره برق برای رفع این مشکل قدردانی کرد.

 نماز جمعه قشم

امام جمعه قشم با بیان اینکه مهمترین ابزار پیشرفت جامعه اسلامی امید است، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر امید آفرینی بودند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی گفت: دشمن به دنبال القای ناامیدی بین مردم است و دولت سیزدهم باید با به پایان رساندن طرح‌های نیمه کاره و به کارگیری نیروی جوان انقلابی امید آفرینی کند.

 نماز جمعه اهل سنت قشم

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به فرا رسیدن فصل گردشگری در این جزیره گفت: نبود خودروی ملی استاندارد و ضعف در ایجاد زیرساخت مناسب جاده‌ای در این فصل باعث می‌شود مخاطرات جاده‌ای مثل تصادف همانند گذشته مردم را تهدید کند.

نماز جمعه سیریک

امام جمعه سیریک گفت: یکی از علت‌های اصلی افزایش طلاق در شهرستان سیریک چشم و هم چشمی است و مهریه سنگین نیز رسم امت رسول الله نیست.

حجت الاسلام محسن سالاری گفت: متاسفانه آمار ترک تحصیل در شهرستان در حال افزایش است و این موضوع در آینده مشکل ایجاد می‌کند.

 نماز جمعه بندر خمیر

امام جمعه بندر خمیر گفت: خانواده‌ها در ازدواج جوانان خود به دنبال شاخص‌های معنوی و اخلاقی باشند.

حجت‌الاسلام شعیب صالحی گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی دلیل محکمی برای کارکرد موفق انقلاب است.

نماز جمعه حاجی آباد
امام جمعه حاجی آباد گفت: امید بزرگترین قوه محرکه انسان است و رسیدن به اهداف فقط با امید و نگاه امیدوارانه شدنی است.

حجت الاسلام ابرهیم شریفی گفت: ایجاد یأس یکی از راهبرد‌های جبهه استکبار است و می‌خواهند با ایجاد ناامیدی، قدرت و مقاومت را از ما بگیرند و ما را تضعیف کنند.

 نماز جمعه بشاگرد
حجت الاسلام حسین غلامی امام جمعه بشاگرد گفت: ساماندهی و تعیین تکلیف شهرک‌های شهر سردشت و دشت صحرا، همچنین تسهیل در واگذاری وام مسکن و رفع موانع و مشکلات در این زمینه از مطالبات مهم مردم است.

 نماز جمعه رودان
امام جمعه رودان گفت: قطعا پیشرفت در نگاه رهبر معظم انقلاب، پیشرفت مد نظر اسلام است در حالیکه در غرب پیشرفت در ثروت و مبانی اقتصادی اولویت آن هاست.

حجت‌الاسلام مهدی دری گفت باید در ایام فاطمیه به صورت خودجوش یاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها را گرامی داشته و سراسر شهر نیز سیاه پوش شود.

 نماز جمعه بوموسی 

امام جمعه بوموسی گفت: ملت ما با وحدت، صبر، یکپارچگی و حرکت پشت سر ولی فقیه به قله‌های پیشرفت و سرافرازی خواهند رسید.
حجت الاسلام پاک نژاد با اشاره به سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال، بر لزوم ثبت و صدور هر چه بیشتر اسناد هویتی و ازدواج در ثبت احوال شهرستان تاکید کرد.

نماز جمعه توکهور و هشتبندی

امام جمعه توکهور و هشتندی گفت: مردم ما در همه صحنه‌ها به خوبی ولایتمداری خود را به جهانیان اثبات کرده اند.

حجت الاسلام حسین جهانگیری گفت: دشمنان برای دوری مردم از ولایت و نظام هر چقدر هزینه کنند نمی‌توانند ولایت را از مردم بگیرند.

نماز جمعه هرمز

امام جمعه هرمز گفت: یکی از ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) عفت و حجاب است که این حجاب فاطمی باید همواره الگوی زنان مسلمان قرار بگیرد.

حجت الاسلام بهزادی گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی از خدمات بزرگ و حرکات ارزشمند انقلاب اسلامی است که شایسته است از تلاشگران این حوزه تجلیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.